SCRISOARE DESCHISĂ DIN PARTEA PUROLITE CĂTRE ANGAJAȚII VIROMET
Dragi colegi, angajați ai companiei Viromet
De aproximativ 25 de ani, companiile Viromet și Purolite au avut o relație de afaceri ce a adus beneficii ambelor părți. Viromet a făcut o treabă excelentă în tratarea apei reziduale a companiei Purolite și în furnizarea altor servicii. Înțelegem că au existat unele probleme interne în cadrul Viromet, angajații din cadrul companiei neprimind salariul integral, chiar dacă Purolite continuă să plătească suma completă aferentă serviciile prestate pe baza unui contract cu o vechime de 15 ani, semnat de ambele părți în 2005. Acest contract implică într-adevăr o creșterea anuală a tarifelor aplicate Purolite în calitate de beneficiar, pe baza creșterii efective a costurilor operaționale ale Viromet. Însă, Viromet a refuzat să împărtășească transparent creșterea costurilor sale cu Purolite și pur și simplu cere acum, în 2019, o creștere a costurilor de 120% față de tarifele din 2018. Acest lucru este contrar contractului care ne leagă și care a adus beneficii ambelor părți de 14 ani încoace. Plata pentru luna ianuarie s-a realizat la începutul lunii februarie, iar plata pentru luna februarie a fost realizată săptămâna trecută, ambele plăți fiind realizate conform sumelor specificate în contract.
Înțelegând momentul dificil, Purolite propune următoarea ofertă către prietenii noștri, angajați ai Viromet:
Pentru cei care nu primesc salariul întreg, Purolite va plăti ori salariul complet ori suma rămasă neplătită de către Viromet. Suntem îngrijorați pentru voi și pentru familiile voastre și solidari cu situația voastră. Nu putem sacrifica mediul înconjurător și trebuie să îndeplinim standardele din România și Uniunea Europeană în ceea ce privește apele reziduale, de aceea munca voastră trebuie să continue în condiții optime.
Totodată, în ceea ce privește orice echipament de la fabrica de ape reziduale ce are nevoie de mentenanță, reparații, înlocuire sau curățare, Purolite se va ocupa de aceste reparații pe termen scurt, până când se va finaliza criza internă. Acest lucru presupune și aducerea unor furnizori externi pentru a ajuta și a găsi cele mai bune soluții.
Vă rugăm să țineți cont de faptul că pentru aproape 25 de ani, Viromet și Purolite au fost parteneri, și nu vrem să periclităm legătura noastră, bunurile familiilor noastre și prietenia noastră din cauza unor probleme pe termen scurt cu prietenii noștri de la Viromet.
Noi, Viromet și Purolite, suntem vecini, locuind în Victoria/Ucea, iar bunăstarea noastră depinde de a voastră în primul rând. Haideți să trecem împreună peste această criză.
Într-un final, Dl. Steve Brodie și dl. Ioan Niculae au acceptat să se întâlnească, ca oameni de afaceri și prieteni, vineri pe 29 martie în București, unde avem încrederea că vor ajunge la o soluție de comun agreată, pentru a încheia această situație înspre beneficiul tuturor angajaților ce au familii de întreținut și a comunității care depinde de noi.
Cu respect,
Angajații Purolite